Τρίτη 15/6/2021

Τι γίνεται με την κρατική στήριξη στην Aegean και στον σχετικό με τα αεροδρόμια κλάδο;

Θα επεκταθεί η βοήθεια και στις άλλες εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες στα αεροδρόμια;

Τα 120.000.000 ευρώ, με το οποία ετοιμάζεται να στηρίξει η κυβέρνηση την Aegean Airlines, αφορούν μόνο την πρώτη περίοδο της καραντίνας, ενώ δεκάδες εκατομμύρια θα απαιτηθούν στην περίπτωση που η κρατική στήριξη επεκταθεί και στις μικρότερες ελληνικές αεροπορικές εταιρίες και τις εταιρίες διαχείρισης αποσκευών στα αεροδρόμια.

Μένει να εξακριβωθεί πώς ακριβώς θα στηριχθούν και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και η εταιρία διαχείρισής του, η «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών».

Διαφορετικός δρόμος στήριξης επελέγη, όπως φαίνεται, στην περίπτωση της Fraport Greece, που διαχειρίζεται τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς συμφωνήθηκε να υπάρξει μείωση του ετήσιου ανταλλάγματος προς το Δημόσιο που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.

Το σχέδιο για την Aegean, που έχει στείλει η κυβέρνηση προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προβλέπει πως το Δημόσιο θα συμμετάσχει σε αύξηση κεφαλαίου με 120.000.000 ευρώ, υπό την προϋπόθεση πως οι ιδιώτες μέτοχοι της αεροπορικής εταιρίας θα βάλουν άλλα 60.000.000 ευρώ πρόσθετα κεφάλαια. Το Δημόσιο θα λάβει και δικαιώματα προαίρεσης (warrants) για απόκτηση μετοχών της εταιρίας εντός διαστήματος δύο έως πέντε χρόνων, σε τιμή χαμηλότερη από αυτήν στην οποία διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο.

Στην κυβέρνηση υποστηρίζουν πως πρόκειται για σχέδιο που διαφοροποιείται σημαντικά, υπέρ του Δημοσίου, σε σύγκριση με τα τεράστια πακέτα στήριξης προς τους κολοσσούς των αερομεταφορών από χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία κ.ά.

Το ερώτημα είναι αν η κρατική βοήθεια επεκταθεί, πέραν των μικρότερων αεροπορικών εταιριών (Sky Express, Astra, κ.ά.) και στις άλλες εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες στα αεροδρόμια.

Για παράδειγμα, ο όμιλος Aviareps, στον οποίο προεδρεύει από πέρυσι ο πρώην πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ επί ΣΥΡΙΖΑ Στ. Πιτσιόρλας, ελέγχει την αεροπορική εταιρία Sky Expess, αλλά και τις εταιρίες επίγειας εξυπηρέτησης Swissport και Skyserv που έχουν υποστεί πανωλεθρία λόγω πανδημίας. Θα στηριχθούν, άραγε, και αυτές;

Το ίδιο θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει και για τις εταιρίες catering που ειδικεύονται στην κάλυψη των αναγκών των αεροπορικών εταιριών. Σύντομα θα γνωρίζουμε.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ