Μια συγκλονιστική έκθεση του Υπουργείου Οικονομικών της Ρουμανίας, που δόθηκε στη δημοσιότητα από το πρακτορείο Agerpres, αποκαλύπτει μια τεράστια και επαναλαμβανόμενη ροή μετρητών στα σύνορα της χώρας κατά το 2024 και το 2025. Τα στοιχεία δείχνουν ένα επαγγελματικά οργανωμένο σύστημα «κούριερ» που μετέφερε αστρονομικά ποσά, εγείροντας σοβαρά ερωτήματα για την τήρηση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί ξεπλύματος χρήματος και τις διαδρομές που καταλήγουν σε τρίτες χώρες όπως η Τουρκία.
Τα «βαποράκια» των εκατομμυρίων και η ουκρανική προέλευση
Σύμφωνα με την έκθεση, πάνω από 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε δηλωμένα μετρητά διήλθαν από τη Ρουμανία, με το συντριπτικό 73% του ποσού αυτού να προέρχεται από την Ουκρανία. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της έρευνας αφορά τον τρόπο μεταφοράς: από τις 1.464 δηλώσεις που υποβλήθηκαν από ταξιδιώτες προερχόμενοι από την Ουκρανία, το 64% έγινε από μόλις 21 άτομα. Αυτό καταδεικνύει την ύπαρξη ενός κλειστού κύκλου επαγγελματιών μεταφορέων που λειτουργούσαν σχεδόν ανενόχλητοι, παραβιάζοντας συστηματικά τους εσωτερικούς κανόνες ελέγχου των συνόρων.
Πολιτικές «καρατομήσεις» και η κορύφωση της κρίσης
Ο Υπουργός Οικονομικών, Αλεξάντρου Ναζάρε, επισήμανε ότι το φαινόμενο έφτασε στην κορύφωσή του μεταξύ Μαρτίου και Μαΐου 2025, όταν μέσα σε έναν μόλις μήνα διακινήθηκαν σχεδόν 100 εκατομμύρια ευρώ. Η αποκάλυψη του σκανδάλου οδήγησε σε μαζικές εκκαθαρίσεις στις αρμόδιες αρχές. Κανένα από τα στελέχη που ηγούνταν της Εθνικής Υπηρεσίας για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Νομιμοποίησης Εσόδων από Παράνομες Δραστηριότητες ή των τελωνειακών αρχών κατά την επίμαχη περίοδο δεν βρίσκεται σήμερα στη θέση του, καθώς όλοι απολύθηκαν τους τελευταίους μήνες.
Μια ευρύτερη κρίση στην Κεντρική Ευρώπη
Η περίπτωση της Ρουμανίας δεν είναι μεμονωμένη, αλλά φαίνεται να αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης κρίσης οικονομικής εποπτείας στην περιοχή:
- Αυστρία: Κοινοβουλευτική έρευνα του Κόμματος Ελευθερίας (FPÖ) αποκάλυψε ότι η χώρα επέβλεψε αθόρυβα τη μεταφορά πάνω από 20 δισεκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά και τιμαλφή προς το Κίεβο τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
- Ουγγαρία: Τον περασμένο Μάρτιο, οι αρχές εντόπισαν θωρακισμένη νηοπομπή που μετέφερε χρυσό και εκατομμύρια δολάρια, συλλαμβάνοντας Ουκρανούς υπηκόους. Μετά την ήττα του Βίκτορ Όρμπαν, οι αρχές επέστρεψαν τα περιουσιακά στοιχεία στην Ουκρανία και απελευθέρωσαν τους κρατούμενους χωρίς εξηγήσεις.
- Τουρκία: Η χώρα αποτελεί διαχρονικά έναν από τους βασικούς προορισμούς και διαμετακομιστικούς κόμβους για κεφάλαια που εξέρχονται από την εμπόλεμη ζώνη, με τις ρουμανικές αρχές να ερευνούν αν μέρος των 1,7 δισ. ευρώ κατέληξε μέσω της Μαύρης Θάλασσας στην τουρκική αγορά ακινήτων και τραπεζικό σύστημα.
Η βιομηχανική κλίμακα αυτής της κίνησης κεφαλαίων αποκαλύπτει μια μαύρη τρύπα στους ελεγκτικούς μηχανισμούς της Ευρώπης, την ώρα που η οικονομική βοήθεια προς την Ουκρανία συνεχίζεται με ρυθμούς ρεκόρ.
Δείτε επίσης:
- Ουκρανία: Η φυλάκιση Γερμάκ ξεσκεπάζει τη βαθιά διαφθορά του συστήματος Ζελένσκι
- Δένδιας για θαλάσσιο drone: «Περιμένω ακόμη τις εξηγήσεις της Ουκρανίας, τέθηκε σε κίνδυνο η ναυσιπλοΐα»
- MEF: Πώς ο νομικός αναθεωρητισμός του Ερντογάν φέρνει σύγκρουση στη Μεσόγειο







