Σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού έχουν τεθεί οι υγειονομικές αρχές στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, μετά τον εντοπισμό ενός ύποπτου κρούσματος του θανατηφόρου ιού Έμπολα στην πρωτεύουσα της Πολιτείας το Σάββατο, 30 Μαΐου. Το περιστατικό έχει σημάνει συναγερμό στους μηχανισμούς δημόσιας υγείας της χώρας, καθώς ο ιός παρουσιάζει εξαιρετικά υψηλά ποσοστά θνησιμότητας.
Ταξιδιώτης από τη ζώνη της επιδημίας
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις των αρχών, ο ασθενής είναι ένας άνδρας με καταγωγή από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Ο άνδρας εκδήλωσε υψηλό πυρετό, ένα από τα βασικά και πρώτα συμπτώματα του ιού, αμέσως μετά την πρόσφατη επιστροφή του από την πατρίδα του, στην οποία αυτή την περίοδο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ένα νέο, μεγάλο ξέσπασμα της επιδημίας του Έμπολα.
Σε καραντίνα και ειδική απομόνωση
Οι υγειονομικές αρχές αντέδρασαν άμεσα εφαρμόζοντας τα προβλεπόμενα διεθνή πρωτόκολλα ασφαλείας. Ο ασθενής μεταφέρθηκε εσπευσμένα και νοσηλεύεται ήδη σε θάλαμο αρνητικής πίεσης σε ειδικό νοσοκομείο αναφοράς της Πολιτείας, το οποίο εξειδικεύεται αποκλειστικά στη διαχείριση, φροντίδα και απομόνωση ύποπτων ή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων αιμορραγικών πυρετών. Οι αρχές αναμένουν πλέον τα αποτελέσματα των εργαστηριακών εξετάσεων για να επιβεβαιώσουν ή να αποκλείσουν το κρούσμα.
Δείτε επίσης:
- Έμπολα: Η Ευρώπη αυξάνει τους ελέγχους μετά τον εντοπισμό πιθανών κρουσμάτων
- Εκτός ελέγχου η έξαρση του Έμπολα στο Κονγκό – Επιθέσεις σε νοσοκομεία και αποδράσεις ασθενών
- Ο Έμπολα θερίζει στο Κονγκό – Νεκροί τρεις εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού







