«Φρένο» στις αυξήσεις των σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό προσανατολίζεται να βάλει η ηγεσία του υπουργείου καθώς εκτιμάται ότι η διαχείρισή πολλαπλών σταθμών είναι οικονομικά ασύμφορη για την εταιρία.
- Του Αντώνη Ι. Αντωνιάδη
Σήμερα στον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας μήκους 670 χλμ λειτουργούν 13 σταθμοί διοδίων. Επιπλέον, τρεις είναι έτοιμοι αλλά εκτός λειτουργίας και δυο υπό κατασκευή. Εκτός αυτών όμως η μελέτη προβλέπει και 20 ζεύγη πλευρικών σταθμών διοδίων που ανεβάζει το συνολο των σταθμών στους 38. Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μιλώντας στη Βουλή, στο πλαίσιο της ακρόασης της νέας διοίκησης της Εγνατίας ΑΕ, τάχθηκε υπέρ των «λελογισμένων διοδίων». Παράλληλα όμως άφησε αιχμές κατά του προκατόχου του για λαϊκισμό, διότι όπως είπε «βάλανε τα διόδια και δεν έχουν λειτουργήσει. Δηλαδή το τενεκεδάκι το κλώτσησαν μπροστά να το πάρουν οι επόμενοι.»
Εκτός όμως από τα διόδια, σύμφωνα με πληροφορίες του newsbreak.gr, υπάρχει πρόβλημα σε τρεις από τις 50 γέφυρες που βρίσκονται κατά μήκος της Εγνατίας εξ αιτίας της φθοράς. Παρά ταύτα υπογραμμίζεται σε όλους τους τόνους ότι δεν τίθεται θέμα επικινδυνότητας ενώ για λόγους πρόληψης έχουν αποσυρθεί από τη κυκλοφορία κάποιες λωρίδες. Τα προβλήματα εντοπίζονται στις γέφυρες Στρυμώνα, Αξιού και Γαλλικού. Μάλιστα μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται και η έκθεση επικινδυνότητας που θα δώσει το πράσινο φως για στοχευμένες παρεμβάσεις.
Θέμα υπάρχει και με τις 33 σήραγγες της Εγνατίας καθώς δεν υπάρχει ακόμη οριστική αδειοδότηση. Μάλιστα στις 17 εξ αυτών όπου είχε δοθεί αδειοδότηση, πλέον απαιτούνται συμπληρωματικά στοιχεία καθώς με το πέρασμα των χρόνων έχουν δημιουργηθεί νέα δεδομένα στις προδιαγραφές.
Σε εκκρεμότητα πλέον είναι και το ποιος θα αναλάβει την εκμετάλλευση, την συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας ΑΕ. Ήδη στον διαγωνισμό που έγινε έχουν προκριθεί 7 εταιρίες, όμως η διαδικασία της τελικής επιλογής «κολλάει» και γι’ αυτό δίνονται 6μηνες παρατάσεις. Για την ιστορία ο δρόμος προς παραχώρηση είναι 960 χλμ μαζί με τους τρεις κάθετους άξονες. Το έργο άρχισε το 1993 και κόστισε 6 δις ευρω.