Στη διενέργεια έκτακτου διαχειριστικού έλεγχου στην ΟΣΥ προχώρησε το Υπουργείο Οικονομικών, ενώ ούτε η διοίκηση της Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. ούτε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών έδωσαν πειστικές απαντήσεις για την αποκάλυψη της «δημοκρατίας» σχετικά με το όργιο σπατάλης και αδιαφάνειας στον οργανισμό.
Το έγγραφο που δημοσιεύουμε σήμερα αφορά τη συγκρότηση ομάδας εξειδικευμένου προσωπικού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και ειδικότερα την Ειδική Γραμματεία Δημοσιονομικών Ελέγχων, μόλις τρεις ημέρες πριν από τη δημοσιοποίηση από την εφημερίδα μας των τριών συμβάσεων που έχει συνάψει η ΟΣΥ για τη μίσθωση μέσω leasing 293 υπέργηρων και μεταχειρισμένων λεωφορείων με παράλογα υψηλό τίμημα.
Το ζητούμενο, επομένως, για ένα ευνομούμενο κράτος είναι σαφές: η αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία να κάνει όντως τη δουλειά της με νομιμότητα και αξιοπρέπεια για να φύγει το πέπλο σιωπής που έχουν ρίξει η ΟΣΥ και ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής πάνω από τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος που σκορπούν δεξιά και αριστερά. Πρωτίστως, να αποσαφηνιστούν τα ποσά που έχουν δοθεί για τις συγκεκριμένες συμβάσεις, δευτερευόντως τα ποσά που έχουν δοθεί για τις αντίστοιχες συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ (η παράτασή τους εκκρεμεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο), τις συμβάσεις αγοράς μέσων ατομικής προστασίας (ΜΑΠ) και τις προσλήψεις συμβούλων και συνεργατών.
Ειδικότερα, στις 3 Οκτωβρίου 2022 δόθηκε η εντολή για τη διενέργεια του ελέγχου «στην έδρα του φορέα ή όπου αλλού απαιτηθεί σε οκτώ εργάσιμες ημέρες, από 18/10/2022 έως 27/10/2022, με επιτόπιο έλεγχο είτε με έλεγχο γραφείου, και θα ολοκληρωθεί με την αποστολή της προσωρινής έκθεσης στον ελεγχόμενο φορέα». Είχε προηγηθεί το σχετικό δημοσίευμα της «δημοκρατίας» στις 22 Σεπτεμβρίου, το οποίο αποκάλυπτε το έγγραφο της ΟΣΥ προς το Ελεγκτικό Συνέδριο, στο οποίο υπήρχε η παραδοχή ότι το κόστος για τη μίσθωση των μεταχειρισμένων λεωφορείων σχεδόν προσέγγιζε το κόστος αγοράς νέων.
Εργο της ελεγκτικής ομάδας είναι να ελεγχθεί η χρηστή διαχείριση του προϋπολογισμού για την οικονομική χρήση έτους 2021. Για τη διευκόλυνση του ελέγχου ο ελεγχόμενος φορέας και κάθε άλλος εμπλεκόμενος με την υπόθεση υποχρεούνται να παράσχουν οποιοδήποτε στοιχείο ή πληροφορία ζητηθεί και να μεριμνήσουν ώστε το προσωπικό της υπηρεσίας να είναι διαθέσιμο κατά αρμοδιότητα. Μετά το πέρας του ελέγχου θα συνταχθεί έκθεση αποτελεσμάτων ελέγχου, που θα υποβληθεί, σε φυσική ή/και ηλεκτρονική μορφή, το αργότερο εντός μηνός από την περαίωση του ελέγχου.
Ειδικότερα, οι ελεγκτές έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν «Αναλυτική κατάσταση όλων των κατακυρωθεισών /συναφθεισών Συμβάσεων για προμήθειες κάθε φύσεως αγαθών και υπηρεσιών, μελετών και έργων, κατηγοριοποιημένη ανά ημερομηνία κατακύρωσης / σύναψης, είδος δαπάνης, διαγωνιστική διαδικασία, Ανάδοχο – Προμηθευτή, ποσό». Ο διαχειριστικός έλεγχος ολοκληρώνεται αύριο Πέμπτη. Το ερώτημα είναι εάν οι ελεγκτές θα τα βρουν όλα καλώς καμωμένα.
*φωτο αρχείου