Πέμπτη, 4 Μαρτίου 2021

Πώς θα διαμορφωθούν τα τέλη κυκλοφορίας 2021 – Στο «στόχαστρο» τα… σαραβαλάκια!

Την αναπροσαρμογή των συντελεστών τόσο στα Τέλη Κυκλοφορίας όσο και στο Τέλος Ταξινόμησης 2021 ανακοίνωσε πρόσφατα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας.

Η αναπροσαρμογή γίνεται έτσι ώστε να μην επιβαρυνθούν οι ιδιοκτήτες οχημάτων και να μην αυξηθούν οι δασμοί στα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με το Newsauto.gr, οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων αφορούν στην αύξηση των ορίων των εκπομπών ρύπων κατά 10 ή 20%.

Πώς διαμορφώνονται

Ειδικότερα σύμφωνα με το πρώτο σενάριο περιλαμβάνει αύξηση 10% στα όρια των CO2 και τα Τέλη Κυκλοφορίας διαμορφώνονται:

  • 0-99 γρ. CO2 – Μηδενικό κόστος
  • 100-110 – 0,9 ευρώ/γραμμάριο
  • 111 – 132 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
  • 133 – 152 – 1,2 ευρώ / γραμμάριο
  • 153 – 176 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
  • 177 – 198 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
  • 199 – 220 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
  • 221 – 275 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
  • 276 και άνω – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο περιλαμβάνει αύξηση 20% στα όρια των CO2 και τα Τέλη Κυκλοφορίας διαμορφώνονται:

  • 0-108 γρ. CO2 – Μηδενικό κόστος
  • 109-120 – 0,9 ευρώ/γραμμάριο
  • 121 – 144 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
  • 145 – 184 – 1,2 ευρώ / γραμμάριο
  • 185 – 220 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
  • 221 – 264 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
  • 265 – 316 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
  • 317 – 378 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
  • 379 και άνω – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Τα παραπάνω Τέλη Κυκλοφορίας εξετάζεται να επιβληθούν στα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν μετά την 1η Μαρτίου 2020 ωστόσο υπάρχει και ακόμη μία πρόταση σύμφωνα με την οποία θα επιβληθούν στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2016 όποτε και ξεκίνησαν να μετρώνται οι εκπομπές CO2 με το νέο πρότυπο μέτρησης WLTP.

Δείτε επίσης: «Χαστούκι» του Αρείου Πάγου στις τράπεζες: Παράνομες οι ληστρικές προμήθειες στους δανειακούς λογαριασμούς

Στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η Νοεμβρίου του 2010 έως και το 2015 τα Τέλη Κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με τους υπάρχοντες συντελεστές με αποτέλεσμα να παραμείνουν αμετάβλητα τα Τέλη Κυκλοφορίας.

«Τσουχτερά» για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων

Βαθιά το χέρι στην τσέπη αναμένεται να βάλουν από την φετινή χρονιά οι κάτοχοι παλαιών αυτοκινήτων, προκειμένου να πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Μάλιστα, τα Τέλη θα είναι η πρώτη επιβάρυνση μιας σειράς μέτρων που προωθεί η ΕΕ από το 2020 ώστε να δημιουργήσει έντονα οικονομικά αντικίνητρα στο να κρατάνε οι κάτοχοί τους αυτά τα πιο ρυπογόνα οχήματα.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο «Εθνος»: «Το σύστηµα των Τελών Κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων. Πρέπει να ενσωµατωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νοµοθεσίας αναφορικά µε τους εκποµπές ρύπων, ενώ πρέπει να γίνει και δικαιότερο για τους κατόχους αυτοκινήτων, λαµβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια. Κάθε αλλαγή θα κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανοµής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα µας.

Επιδιώκουµε οι αποφάσεις µας να είναι αποτέλεσµα σωστής αξιολόγησης της υφιστάµενης κατάστασης αλλά και ορθής εκτίµησης των επιπτώσεων των όποιων αλλαγών. Ως εκ τούτου, όταν είµαστε έτοιµοι θα προχωρήσουµε στις αποφάσεις µας».

Ο κ. Σταϊκούρας κάνει λόγο για το WLTP, το οποίο η Ελλάδα έπρεπε να το εφαρμόσει από την 1η Σεπτεμβρίου 2019 αλλά τελικά η ισχύς του παρατάθηκε για την 1η Μαρτίου 2020.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ