Στην ηλεκτρονική χρέωση, η οποία θα προκύπτει από την χρήση δορυφόρων, θα βασίζεται το νέο σύστημα διοδίων. Πιο αναλυτικά, ανεξάρτητα από το αν το οδικό δίκτυο είναι ιδιωτικής ή δημόσιας εκμετάλλευσης, οι οδηγοί θα πληρώνουν τα διόδια ανάλογα με την απόσταση που διένυσαν, με ειδική κάρτα ή με εφαρμογή στο κινητό τους, κατά την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο.
Στην Αττική Οδό, το Ρίο – Αντίρριο αλλά και στο σημείο ένωσης Πρέβεζας – Ακτίου, ωστόσο, μπορεί η χρέωση να είναι και πάλι ηλεκτρονική αλλά θα ακολουθηθεί διαφορετική μέθοδος.
Σύμφωνα με τον νέο τρόπο χρέωσης, τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή (On Board Unit OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και την καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων.
Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο στο οποίο επιβάλλονται τέλη.
Χρονοβόρα διαδικασία
Από την πλευρά τους, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους οδικούς άξονες επισημαίνουν πως για να ολοκληρωθεί αυτό το σύστημα χρειάζονται πολλές και χρονοβόρες διαδικασίες ενώ ενδέχεται να δημιουργήσει και προβλήματα στην εισπραξιμότητα. Για το τελευταίο ζήτημα αναφέρουν πως δεν είναι γνωστό ούτε το ποιος θα εισπράττει τα διόδια ούτε το τι θα γίνεται με όσους δεν πληρώνουν.