25-5-2020

Το διαδίκτυο «κέρδισε» κατά κράτος τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Στροφή στην ενημέρωση έχει γίνει από τους Έλληνες πολίτες κατά την διάρκεια της πανδημίας, με το διαδίκτυο και συγκεκριμένα τα ενημερωτικά site να έχουν την… τιμητικής τους στις ηλιακές ομάδες από τα 17 έως τα 39 έτη, σύμφωνα με έρευνα της διαΝΕΟσις.

Συγκεκριμένα, οι νέοι από τα 17 έως τα 24, ενημερώνονται κατά 40,1% από τα ηλεκτρονικά μέσα, έναντι του 29,6% που αποσπά η τηλεόραση και του 12,2% που έχουν τα κοινωνικά δίκτυα. Μάλιστα, σε αυτό το ηλικιακό κοινό, η ενημέρωση από ραδιόφωνο και εφημερίδες είναι μηδενικό.

Στη δεύτερη περίπτωση, για τις ηλικίες από τα 25 έως 39, τα digital μέσα αποσπούν ποσοστό 41,2% στην ενημέρωση, με την τηλεόραση να βρίσκεται στο 24,5%, τα κοινωνικά δίκτυα στο 13,4% το ραδιόφωνο στο 2,4% και τις εφημερίδες στο 1,5%.

Από την άλλη πλευρά, η τηλεόραση προτιμάται από εκείνους που διαθέτουν μόνο πρωτοβάθμια εκπαίδευση (80,4%) ή έχουν ηλικία άνω των 65 ετών (77,3%). Σε αυτές τις κατηγορίες η χρήση των ηλεκτρονικών μέσων διαμορφώνεται στο 2,3% και 4% αντίστοιχα.

Σε κάθε περίπτωση το ηλικιακό… μέλλον της κοινωνίας είναι αυτό που δίνει τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στις ιστοσελίδες και την εν γένει διαδικτυακή ενημέρωση.

Ελεύθεροι επαγγελματίες κι επιστήμονες

Επιπλέον, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι η εμβέλεια της ψηφιακής ενημέρωσης ανεβαίνει προοδευτικά όσο αυξάνει και το εισόδημα των ερωτηθέντων.

Έτσι, οι ιστοσελίδες έχουν το 19,9% εκείνων που τα μηναία έσοδα τους είναι μέχρι 500 ευρώ. Αυξάνει στο 20% για τους έχοντες έσοδα μέχρι τα 1.000 ευρώ και πάει διαδοχικά στο 24,1% και στο 31,9% για τις κατηγορίες εισοδήματος μέχρι 1.500 και 2.000 ευρώ το μήνα. Η προτίμηση στις ιστοσελίδες ανεβαίνει στο 37,7% για έσοδα από 2.000 έως 3.000 ευρώ, ενώ για εκείνους που κερδίζουν πάνω από 3.000 ευρώ το ποσοστό εκτινάσσεται στο 40%, με την τηλεόραση να έρχεται δεύτερη με 31,4%.

Τέλος, όσον αφορά την επαγγελματική ενασχόληση, οι ελεύθεροι επαγγελματίες μαζί με τους επιστήμονες επιλέγουν την ψηφιακή ενημέρωση σε ποσοστό 53,7% (έναντι του 26,2% που δίνουν στην τηλεόραση). Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι σε ποσοστό 36,8% έχουν ως πρώτη ενημερωτική επιλογή τις ιστοσελίδες, με την τηλεόραση να έχει μερίδιο 33,9%.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κατεβάστε το app του newsbreak

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

Γιώργος Χαρβαλιάς
Γιώργος Χαρβαλιάς
Ελένη Παπαδοπούλου
Ελένη Παπαδοπούλου

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

newsbreak.gr

FREE
VIEW