Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2022

ZEN.com: Πιο ανταγωνιστικά τα ελληνικά e-shops χάρη στις αλλαγές στη νομοθεσία περί ΦΠΑ στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Συντάκτης: Newsroom

Δημοσίευση:

Αρχής γενομένης από την 1η Ιουλίου 2021, τροποποιείται και εκσυγχρονίζεται η κοινοτική οδηγία σε θέματα ΦΠΑ για τις διασυνοριακές δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου από επιχείρηση προς καταναλωτή (B2C), υπό το πρίσμα της εξάλειψης των εμποδίων στις εξ αποστάσεως πωλήσεις και του αθέμιτου ανταγωνισμού, σηματοδοτώντας το τέλος στις εξαιρέσεις επιβολής και την κατάργηση τυχόν απαλλαγής ΦΠΑ στα εισαγόμενα αγαθά.

Λόγω της επερχόμενης επιβάρυνσης με τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας που εφαρμόζεται στη χώρα προορισμού ακόμα και στα εμπορικά είδη μικρής αξίας -τα επονομαζόμενα «μικροδέματα» αξίας έως 22 ευρώ- από τις χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, το e-shopping από τις ασιατικές αγορές, με την Κίνα ως παγκόσμια πρωταθλήτρια του eCommerce, ενδέχεται σύντομα να ακριβύνει και να καταστεί λιγότερο συμφέρον. Άπαξ και παρέλθει η χρυσή εποχή των φθηνών αποστολών από την Κίνα, τα επώνυμα και ιδιαίτερα δημοφιλή marketplaces της Ασίας ενδέχεται να χάσουν έδαφος στο διασυνοριακό εμπόριο.

Είναι αναμενόμενο ότι οι καταναλωτές θα εκτιμήσουν το γεγονός ότι για την αγορά προϊόντων από ηλεκτρονικά καταστήματα και πλατφόρμες εκτός ή εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο εφαρμοστέος συντελεστής ΦΠΑ θα είναι πλέον ο ίδιος με αυτόν που ισχύει στη δική τους χώρα (24% για την Ελλάδα), με το σκεπτικό ότι ο νέος κανονισμός θα καταστήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ εταιρειών της Ε.Ε. και τρίτων χωρών περισσότερο δίκαιο και ισορροπημένο. Πώς μπορούν, λοιπόν, οι Έλληνες e-επιχειρηματίες να επωφεληθούν από τις νέες προκλήσεις και ευκαιρίες που προκύπτουν από τις επικείμενες νομοθετικές τροποποιήσεις και τις απλουστευμένες υποχρεώσεις ΦΠΑ που θα τεθούν σύντομα σε ισχύ, με στόχο την ενιαία ψηφιακή αγορά;

Οι νέες καταναλωτικές τάσεις στη μετά-κορωνοϊό εποχή

Χωρίς ουδεμία αμφιβολία, η πανδημία λειτούργησε ως μία ιδιαίτερα σημαντική κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το Α’ τρίμηνο του 2020, σχεδόν οι μισοί (47,8%) Έλληνες χρήστες του διαδικτύου ηλικίας 16-74 πραγματοποίησαν online αγορές αγαθών ή υπηρεσιών, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 15,2% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2019,

Το 65% εξ αυτών αγόρασε είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ, ενώ 4 στους 10 ξόδεψαν κάτω από 100 ευρώ. Σε πρόσφατες αντίστοιχες έρευνες διαφαίνονται ξεκάθαρα περαιτέρω αυξητικές τάσεις και εντός της τρέχουσας χρονιάς, με την αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας να εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 15 δισ. ευρώ ετησίως.

Παρά το πρόσφατο πλήρες άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων λιανικής, στο πλαίσιο της σταδιακής χαλάρωσης των περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία, κατά τη διάρκεια των lockdowns οι Έλληνες καταναλωτές εξοικειώθηκαν ακόμα περισσότερο με τα ψηφιακά οργανωμένα κανάλια πώλησης και φαίνονται αποφασισμένοι να διατηρήσουν και στο μέλλον τις νεοαποκτηθείσες διαδικτυακές τους συνήθειες, δείχνοντας την προτίμησή τους στην ευκολία των online αγορών, καθώς και στις μεθόδους πληρωμής χωρίς μετρητά, στα βήματα του επιταχυνόμενου ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας.

Από την άλλη, περισσότερες «παραδοσιακές» μικρές επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν και να γίνουν πιο δημιουργικές στο διαδικτυακό οικοσύστημα. Έτσι, άρχισαν να στρέφονται σε διαδικτυακές πρακτικές και σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα ενσωματώνοντας ψηφιακά εργαλεία, προκειμένου να διαχειριστούν κατάλληλα τις επιπτώσεις της Covid-19 και να διασφαλίσουν την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξή τους.

Παρόλο που η πλειονότητα των Ελλήνων e-shoppers φαίνεται να προτιμά τους εγχώριους εμπόρους, στην προσπάθεια στήριξης των τοπικών επιχειρήσεων, οι ντόπιοι καταναλωτές δεν έχουν στρέψει την πλάτη τους στις διασυνοριακές αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου, με την Κίνα να είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός για τις αγορές τους στο εξωτερικό -ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ- κυρίως χάρη στη μεγάλη γκάμα προϊόντων, τις χαμηλές τιμές και τις ειδικές προσφορές.

Το διασυνοριακό μερίδιο αντιπροσωπεύει το 25,5% των συνολικών διαδικτυακών πωλήσεων στην Ευρώπη κατά το έτος 2020, καθώς οι καταναλωτές -με γνώμονα τις τιμές- συνειδητοποιούν τα πλεονεκτήματα της διαδικτυακής σύγκρισης ενός ευρέος φάσματος προϊόντων σε σύντομο χρονικό διάστημα, σε συνδυασμό με τις ελκυστικές διαδικτυακές προσφορές και τους εκπτωτικούς κωδικούς. Το ποσοστό των Ευρωπαίων καταναλωτών που πραγματοποίησε διασυνοριακές διαδικτυακές αγορές ανήλθε στα 220 εκατομμύρια.

Υψηλές καταναλωτικές προσδοκίες

Είναι σαφές ότι οι καταναλωτές έχουν ολοένα και υψηλότερες προσδοκίες, στις οποίες οφείλουν να ανταποκρίνονται οι έμποροι. Για παράδειγμα, για τους περισσότερους Ευρωπαίους online καταναλωτές, ο μέγιστος χρόνος παράδοσης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 3-5 ημέρες. Από την άλλη πλευρά, η δεδομένη δημοτικότητα των ασιατικών marketplaces –όπως η πλατφόρμα AliExpress– με μεγάλους χρόνους παράδοσης δείχνει ότι και οι Έλληνες είναι συχνά πιο ελαστικοί στις απαιτήσεις τους, σε περίπτωση που γνωρίζουν ότι θα λάβουν κάτι «επιπλέον» σε αντάλλαγμα – είτε αυτό είναι χαμηλότερη τιμή ή η πιθανότητα ανάκτησης μέρους του ποσού που καταβλήθηκε με τη μορφή επιστροφής χρημάτων (cashback).

«Η φορολόγηση των αγορών από την Άπω Ανατολή μπορεί να αποτελέσει μια μεγάλη ευκαιρία για όσους Έλληνες εμπόρους λιανικής προσπαθούν να προσεγγίσουν πελάτες στο διαδίκτυο. Εάν και μοιάζει ευκολότερο για αυτούς να παρέχουν ανταγωνιστικές τιμές, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι αγοραστές λαμβάνουν επίσης υπόψη άλλα σημαντικά στοιχεία και κριτήρια. Νέοι τύποι καταναλωτών κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά -όπως οι Lazy Conquerors- για τους οποίους τα ψώνια δεν περιορίζονται στο απλό πάτημα του κουμπιού “αγορά”, αλλά αφορά την αγοραστική διαδικασία στο σύνολό της. Αυτή η εμπειρία, λοιπόν, επεκτείνεται και σε άλλες πτυχές, όπως τα ελκυστικά προγράμματα ανταμοιβών/επιβράβευσης πελατών (loyalty) ή η εκτεταμένη εγγύηση αγοράς ηλεκτρονικών ειδών», εξηγεί ο Dawid Rożek, συν-ιδρυτής και CEO της ZEN.com, της ευρωπαϊκής εταιρείας fintech που προσφέρει μια ολοκληρωμένη γκάμα ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, όπως κάρτα πληρωμής και μια ειδική εφαρμογή για B2C και B2B.

Οι Έλληνες έμποροι που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο είναι τελικά ικανοί να ανταγωνιστούν τους Ασιάτες «γίγαντες» ομολόγους τους, όχι μόνο στις τιμές, την ποιότητα ή τους ασύγκριτα ταχύτερους χρόνους παράδοσης, αλλά και με άλλες ενδιαφέρουσες παροχές, με ταυτόχρονες επιλογές χαμηλού κινδύνου, χωρίς κρυφές χρεώσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

Ακολουθήστε μας στο Youtube!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το ΟΠΑΠ Forward στο πλευρό δυναμικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων για έβδομη συνεχή χρονιά

Ο ΟΠΑΠ, πιστός στη δέσμευσή του να δημιουργεί αξία για την ελληνική οικονομία και...

Με δυναμική παρουσία στη Χίο η Παγκρήτια Τράπεζα

Εγκαινιάστηκε το νέο πρότυπο κατάστημα της Παγκρήτιας Τράπεζας στη Χίο παρουσία μελών της Διοίκησης...

Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου: Εθνικός στόχος που δεν πρέπει να χαθεί η απορρόφηση εθνικών και...

Την ανάγκη συνεργασίας όλων των φορέων, σε κάθε επίπεδο, ώστε να μη χαθεί ο...

Ο Πειραιάς κρίσιμο σταυροδρόμι στον θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού

Μία από τις χώρες που επωφελήθηκαν από το Belt and Road είναι η Ελλάδα,...

Αυτό το ελληνικό σούπερ μάρκετ μοιράζει 5,8 εκατ. ευρώ!

Δίνεται έκτακτο επίδομα σε όλους τους εργαζόμενους

Υπογραφή Mνημονίου Συνεργασίας της Ένωσης Ελληνικών Εταιριών Αεροδιαστημικής, Άμυνας & Ασφάλειας με την Ένωση...

Υπογραφή Mνημονίου Συνεργασίας της Ένωσης Ελληνικών Εταιριών Αεροδιαστημικής, Άμυνας & Ασφάλειας (Ε.ΕΛ.Ε.Α.Α.) με την...

ΕΔΑ Αττικής: Επενδύσεις για τη διάδοση της χρήσης του φυσικού αερίου και τη βελτιστοποίηση...

Σε μια περίοδο όπου η αγορά ενέργειας λειτουργεί σε ένα περιβάλλον αυξημένων προκλήσεων και...

Intrakat: Σύμβαση ύψους €60,7 εκατ. με το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για τη διευθέτηση...

Σε υπογραφή σύμβασης ύψους 60,7 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ με το Υπουργείο Υποδομών και...

Intrakat: Ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία το Αιολικό Πάρκο ισχύος 15MW στην Άνδρο

Ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία  το  αιολικό πάρκο του Ομίλου  Intrakat στην Άνδρο, στο...

Ανοικτά τα καταστήματα την Κυριακή 6 Νοεμβρίου – Ποιο θα είναι το ωράριο

Ανοικτά θα είναι την Κυριακή, 6 Νοεμβρίου, από 11 έως 8 τα καταστήματα σε...

Νέα διάκριση στα HRAWARDS απέσπασε o ελληνικός όμιλος αμυντικής τεχνολογίας EFAGROUP

O ελληνικός βιομηχανικός όμιλος εταιριών άμυνας, ασφάλειας και αεροδιαστημικής EFAGROUP τιμήθηκε για δεύτερη συνεχόμενη...

Η BD ΕΛΛΑΣ χορηγός του 8th MedTech Conference

Η BD ΕΛΛΑΣ συμμετείχε με την ιδιότητα του χορηγού στο 8th MedTech Conference με...

Μάριος Τέμπος: Μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος στα ΕΛΤΑ με απόφαση του Υπερταμείου

Τον Μάριο Τέμπο, Group Procurement & Operations Officer του Υπερταμείου, όρισε το Υπερταμείο ως...

Παγκρήτια Τράπεζα: Σε αναπτυξιακή πορεία μετά την επιτυχή αύξηση κεφαλαίου

Ολοκληρώθηκε σήμερα η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της Παγκρήτιας Τράπεζας Α.Ε. με καταβολή μετρητών συνολικού...

Στρατηγική επένδυση της ΤΗΕΟΝ SENSORS

Ένα νέο κεφάλαιο στην εξέλιξή της ανοίγει η ελληνική THEON SENSORS, με την επένδυση...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟ

Σχολιαστε το αρθρο

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Βόμβα» από Αμερικανό επιστήμονα: Ο νέος κορωνοϊός κατασκευάστηκε και διέρρευσε από τη Γουχάν με ευθύνη των ΗΠΑ!

Μια γενετικά τροποποιημένη ασθένεια που κατασκευάστηκε με αμερικανικά κεφάλαια...

Αντίλογος για το ψήφισμα της κυπριακής Βουλής περί «απαγόρευσης απόδοσης τιμών» στον Γεώργιο Γρίβα

Γράφει ο Μάνος Ν. ΧατζηδάκηςΙστορικός ερευνητής-συγγραφέας,Πρόεδρος Δ.Σ. του Ε.ΠΟ.Κ.Με...

Η Άννα – Μισέλ «κάρφωσε» τον στρατηγό Φλώρο!

Η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Άννα - Μισέλ Ασημακοπούλου,...

Με υπογραφή Μητσοτάκη οι πιο βρόμικες εκλογές από το 1989!

Οδηγεί τη χώρα σε κάλπες, με παρακολουθούμενους και εκβιαζόμενους πολιτικούς, δικαστικούς, στελέχη ΜΜΕ και μεγαλοεπιχειρηματίες

NEWSROOM