Παρασκευή 23/7/2021

Ανάκαμψη για μία στις πέντε εισηγμένες εταιρίες μετά τα lockdowns

Καθαρά συνολικά κέρδη ύψους 282.190.000 ευρώ παρουσίασαν 34 εισηγμένες του Χρηματιστηρίου Αθηνών το 1ο τρίμηνο του 2021

Σχεδόν μία στις πέντε εταιρίες παρουσίασε κέρδη στο 1ο τρίμηνο του 2021, χάρη στην αυξημένη ζήτηση υπηρεσιών τεχνολογίας, στην επανεκκίνηση στην οικοδομή, αλλά και τη διεθνή άνοδο των τιμών στις πρώτες ύλες

Θετικό αποτύπωμα άφησαν οι 34 εισηγμένες του Χρηματιστηρίου Αθηνών, σε σύνολο 157 (ποσοστό 21,6%), που ανακοίνωσαν αποτελέσματα 1ου τριμήνου 2021, καθώς συνολικά παρουσίασαν ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ύψους 282.190.000 ευρώ, έναντι ενοποιημένων ζημιών 256.343.000 ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2020, όπου θυμίζουμε ότι είχαμε την έναρξη του lockdown και στη χώρα μας.

Η φετινή καλή εικόνα για μία στις πέντε εισηγμένες εταιρίες είναι προφανής, αφού το περσινό τρίμηνο είχε ήδη ξεκινήσει η πανδημία, με το πρώτο κρούσμα στη χώρα μας τον Φεβρουάριο του 2020. Ο εταιρίες είχαν αρχίσει να βλέπουν τον περιορισμό της κατανάλωσης, με την κορύφωση της πτώσης στο δίμηνο Απρίλιος – Μάιος 2020.

Οι τρεις πρώτοι μήνες του 2021 κύλησαν με θετικό ρυθμό, γεγονός που οφείλεται στο υψηλό ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων των εταιριών πληροφορικής που εκτελούν δημόσια έργα, σε συνδυασμό με τη γενικότερα αυξημένη ζήτηση υπηρεσιών τεχνολογίας, λόγω της ανάγκης των επιχειρήσεων να προσαρμοστούν στην ψηφιοποίηση της οικονομίας.

Ταυτόχρονα, τα αυξημένα κοινοτικά κονδύλια που εισέρχονται στην εγχώρια οικονομία, σε συνδυασμό με τη βελτίωση των οικονομικών προσδοκιών και το περιβάλλον των μηδενικών επιτοκίων, έχουν ανεβάσει τη ζήτηση στους χώρους της οικοδομής και των επενδύσεων γενικότερα (π.χ. τσιμεντοβιομηχανία, προϊόντα σιδήρου – χάλυβα και προφίλ αλουμινίου, κ.λπ.).

Αύξηση τιμών

Ένα τμήμα των φετινών κερδών είναι μη επαναλαμβανόμενο και οφείλεται στην αποτίμηση των αποθεμάτων, λόγω των αυξημένων διεθνών τιμών στα εμπορεύματα. Να αναφέρουμε ότι σημαντική συμβολή στη θετική εικόνα για τις 34 επιχειρήσεις αποτελεί η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, οι οποίες είτε αύξησαν το περιθώριο κερδοφορίας των παραγωγών είτε εμφάνισαν υπεραξίες στα αποθέματα, όπως παρατηρήθηκε στις εταιρίες διύλισης.

Οι τράπεζες έδειξαν αντοχή στο προ προβλέψεων αποτέλεσμα (+2,5%) με τη συμβολή των αυξημένων εσόδων από τόκους (+2,8%), αλλά και τα έκτακτα από το χαρτοφυλάκιο των ομολόγων. Η τελική γραμμή έμεινε στο κόκκινο και θα παραμείνει για όλη τη χρήση, λόγω των προγραμματισμένων τιτλοποιήσεων. Στα θετικά του κλάδου είναι η αύξηση του ρυθμού που παρατηρείται στις χορηγήσεις (4,5 δισ. ευρώ) ως καθαρά οργανική εισροή εσόδων με επαναλαμβανόμενο χαρακτήρα.

Το λιανικό εμπόριο, οι μεταφορές και οι εταιρίες διαχείρισης ακίνητης περιουσίας συνέχισαν να δέχονται τις αρνητικές επιδράσεις των περιοριστικών μέτρων. Οι επιδόσεις έμειναν σε χαμηλά μεγέθη, με αυξημένη ωστόσο τη συνεισφορά των διαδικτυακών πωλήσεων, ενώ το κόστος έχει περιοριστεί, λαμβάνοντας υπόψη την περιορισμένη λειτουργία του δικτύου καταστημάτων. Ωστόσο, μετά το άνοιγμα της αγοράς καταγράφεται σημαντική αύξηση τζίρου. Φαίνεται, μάλιστα, ότι θα υπάρξουν και μεγέθη που θα αποτελέσουν ιστορικά ρεκόρ για τα δεδομένα του δεύτερου τριμήνου.

Τα διυλιστήρια είχαν ένα καλύτερο τρίμηνο σε σχέση με το προηγούμενο δ’ τρίμηνο του 2020, καθώς τα διεθνή περιθώρια διύλισης παρουσίασαν ανάκαμψη. Τα λειτουργικά κέρδη των δύο εταιριών, ΕΛΠΕ και Motor Oil, ενισχύθηκαν από θετικές διαφορές αποτίμησης αποθεμάτων κατά 167.000.000 ευρώ, έναντι ζημιών 711.000.000 ευρώ. Το δεύτερο τρίμηνο αναμένεται καλύτερο από το πρώτο λόγω της αύξησης της ζήτησης των καυσίμων κίνησης, αλλά και της σταδιακής επανέναρξης των αεροπορικών πτήσεων.

Στον κλάδο της ενέργειας, η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή πέρασε τη ζημιά του Τέξας, η ΔΕΗ πέρασε το κόστος της εθελουσίας και ο ΑΔΜΗΕ είχε περισσότερες αποσβέσεις σε σχέση με πέρυσι, επηρεάζοντας με αυτές τις επιβαρύνσεις την τελική γραμμή.

eisigmenes trapezes

Εισηγμένες που οδεύουν προς ρεκόρ χρήσης

Στις εταιρίες που ξεχώρισαν συγκαταλέγονται οι Μυτιληναίος, Πλαστικά Θράκης, Cenergy, ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ, Τιτάν, Quest, ΚΡΙ-ΚΡΙ, ενώ σε μικρότερες κεφαλαιοποιήσεις περιλαμβάνονται οι Παπουτσάνης, Ικτίνος, Mermeren, Entersoft και E-NET. Οι εταιρίες αυτές έδειξαν εξαιρετική εικόνα, μάλιστα στις περισσότερες (αν όχι σε όλες) ο φορολογικός συντελεστής του α’ τριμήνου είναι στο 24%, γεγονός που σημαίνει ότι στο επόμενο τρίμηνο θα έχουν και μια επιπλέον ωφέλεια από την αλλαγή του συντελεστή στις αρχές Μαΐου. Με τόσο δυνατό ξεκίνημα οδεύουν προς ρεκόρ χρήσης ή σε κάποια πολυετή υψηλή επίδοση κερδοφορίας.

Να σημειωθεί, επίσης, ότι το φετινό πρώτο τρίμηνο δεν είναι απόλυτα συγκρίσιμο με το αντίστοιχο περυσινό, καθώς το 2020 είχαμε τις επιπτώσεις τριών εβδομάδων σκληρού lockdown, ενώ φέτος τα περιοριστικά μέτρα διήρκεσαν μεν τρεις μήνες, αλλά ήταν χαλαρότερα και οι οικονομίες περισσότερο προσαρμοσμένες στα νέα δεδομένα.

Σε κάθε περίπτωση, κινητήριος μοχλός των βελτιωμένων οικονομικών επιδόσεων του πρώτου φετινού τριμήνου ήταν το καλύτερο κλίμα στις διεθνείς αγορές, που ξεκίνησε το περασμένο φθινόπωρο και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα να ανεβάσουν τις επιδόσεις τους πολλοί εισηγμένοι εξαγωγικοί όμιλοι (π.χ., Μυτιληναίος, Τιτάν, ElvalHalcor, Cenergy, Πλαστικά Θράκης, Παπουτσάνης).

Coca-Cola, Jumbo και Πλαίσιο

Πέρα όμως από τις εταιρίες που έχουν δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματά τους, υπάρχουν και άλλες εισηγμένες που έχουν δώσει κάποιο στίγμα για τη μέχρι τώρα φετινή τους πορεία. Η Coca-Cola HBC ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων κατά 2,7% σε ουδέτερη νομισματική βάση. Η Jumbo αύξησε τις πωλήσεις της το πρώτο φετινό τετράμηνο κατά 24% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020. H διοίκηση της εταιρίας Πλαίσιο μίλησε για διψήφια αύξηση πωλήσεων κατά το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Η Space Hellas κινείται φέτος με διψήφιο ποσοστό αύξησης των εργασιών της.

H Βιοκαρπέτ (κλάδος διέλασης αλουμινίου) ανέβασε κατά 38% τις πωλήσεις του πρώτου φετινού τριμήνου. Η Κλουκίνας – Λάππας ανακοίνωσε συνολικές πωλήσεις α’ τετραμήνου (μετά και την επαναλειτουργία του μεγαλύτερου μέρους των φυσικών καταστημάτων της στις 5 Απριλίου, με τη μέθοδο του click in store και click away) αυξημένες κατά 31% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2020. Όπως σημειώνει η εταιρία, αισιοδοξία απορρέει από το γεγονός ότι σε θετικό πρόσημο 2,32% κυμαίνονται οι πωλήσεις α’ τετραμήνου σε σύγκριση και με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2019, πριν από την έλευση της πανδημίας του Covid-19.

Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του newsbreak. Ακολουθήστε το newsbreak σε Instagram, Facebook, Youtube, Viber και Twitter.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

WEB TV

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ