Χωρίς αντίκρισμα φαίνεται να είναι οι δηλώσεις που έκανε τον περασμένο Φεβρουάριο ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, πως οι τρεις πρώτοι σταθμοί, από το σύνολο των έξι της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά, θα δοθούν στην κυκλοφορία τον Ιούνιο του 2019.
Σύμφωνα με πηγές, το σενάριο του Ιουνίου έχει πλέον εγκαταλειφθεί οριστικά, δεδομένου ότι εκκρεμούν σημαντικές εργασίες στους σταθμούς της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας. Έτσι, το πιο πιθανό σενάριο είναι οι νέοι σταθμοί να παραδοθούν στο κοινό το 2020.
Οι βασικοί λόγοι
Οι σημαντικότερες εκκρεμότητες που εμποδίζουν τη λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών είναι οι εξής:
• Δεν έχει εγκατασταθεί ακόμα σύστημα τηλεδιοίκησης, δίχως το οποίο δεν μπορούν να γίνουν δοκιμαστικά δρομολόγια. Η καθυστέρηση στην εγκατάσταση του συστήματος με το ακρωνύμιο BACS (Building Automation Control System) οφείλεται σε δικαστική εμπλοκή.
• Δεν έχει εγκατασταθεί σύστημα (TETRA) για την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών και των ηλεκτροδηγών των συρμών.
• Δεν έχει γίνει καμία ενέργεια προκειμένου να εγκατασταθούν πύλες και αυτόματα μηχανήματα πώλησης εισιτηρίων (ΑΜΕΚ) στους σταθμούς, στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Να αναφέρουμε ότι, τα αυτόματα μηχανήματα κατασκευάζονται στην Ιταλία και αποτελούν ειδική παραγγελία για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Το χρονικό διάστημα που απαιτείται από τότε που θα γίνει η παραγγελία τους μέχρι να έρθουν στην Ελλάδα ανέρχεται σε μήνες.
• Πριν από μερικούς μήνες το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό αποφάσισε να αφαιρέσει από τον ισπανικό όμιλο INDRA την εγκατάσταση πυλών και ΑΜΕΚ στους έξι σταθμούς της επέκτασης προς τον Πειραιά και να αναθέσει το έργο στην Hellas Smart Ticket (HST), η οποία υλοποίησε το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
• Ωστόσο η HST, μέτοχοι της οποίας είναι η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και ο κορεάτικος όμιλος LG, δεν έχει ενημερωθεί ακόμα για τις προθέσεις του ΟΑΣΑ και της Αττικό Μετρό σε ό,τι αφορά την εγκατάσταση πυλών και ΑΜΕΚ στους σταθμούς.