Πέμπτη, 16 Μαρτίου 2023

Τραγωδία στα Τέμπη: Νέες ταυτοποιήσεις θυμάτων, καταγγελία για ελλιπή εκπαίδευση μηχανοδηγών και μια σωτήρια καθυστέρηση

Όλα αυτά την ώρα που τα θύματα του πολύνεκρου δυστυχήματος έφτασαν επίσημα τα 57, αλλά εξακολουθεί να παραμένει άγνωστος ο ακριβής αριθμός των αγνοουμένων

Συντάκτης: Newsroom

Δημοσίευση:

Τραγικός επίλογος γράφτηκε πριν από λίγη ώρα και για την 34χρονη Αθηνά Κατσάρα, μητέρα ενός παιδιού ηλικίας 2 ετών, καθώς, όπως έγραψε σε ανάρτησή του ο ποδοσφαιριστής αδερφός της, ο οποίος και την αναζητούσε μέχρι την τελευταία στιγμή, «η αδερφούλα μας δεν είναι πια κοντά μας…».

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η άτυχη κοπέλα από την Κατερίνη, η σορός της οποίας ταυτοποιήθηκε σήμερα, είχε ταξιδέψει για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας στην Αθήνα και στη μοιραία αμαξοστοιχία βρισκόταν μαζί με τον σύζυγό της, Νίκο Ζήση, ο οποίος και νοσηλεύεται τραυματισμένος στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας. Οπως είχε κάνει γνωστό η οικογένεια της, η 34χρονη είχε βγάλει εισιτήριο για το τρίτο βαγόνι.

Η αδικοχαμένη Αθηνά Κατσάρα

Η κηδεία της αδικοχαμένης κοπέλας θα τελεστεί αύριο Παρασκευή, στις 4 το μεσημέρι, στον ιερό ναό Αγίας Άννας στην Κατερίνη.

Δυστυχώς, μεταξύ των θυμάτων της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη, είναι, επίσημα  πλέον, και ο Κυπριανός (Κύπρος) Παπαιωάννου, ένας εκ των δύο Κύπριων αγνοούμενων που ταξίδευαν για Θεσσαλονίκη, καθώς ταυτοποιήθηκε μέσω DNA. Τον 23χρονο φοιτητή Νομικής του ΑΠΘ αναζητούσε απεγνωσμένα η οικογένεια του απο προχθές το βράδυ, καθώς επέβαινε στο βαγόνι 3 του μοιραίου Intercity.

Ο 23χρονος φοιτητής Νομικής του ΑΠΘ Κυπριανός (Κύπρος) Παπαιωάννου

Ο Κυπριανός Παπαϊωάννου είχε μεταβεί στην Αθήνα για το τριήμερο, προκειμένου να συναντήσει την αρραβωνιαστικιά του. Το νεαρό ζευγάρι είχε λογοδοθεί πρόσφατα και, λόγω της αργίας της Καθαράς Δευτέρας, αποφάσισαν να συναντηθούν στην Αθήνα και κατόπιν να μεταβούν στην Άνδρο, σύμφωνα με το Famagusta.news.

Καταγγελία για εκπαίδευση νέων μηχανοδηγών από άπειρο προσωπικό

Την εκπαίδευση 74 νέων μηχανοδηγών από άπειρο προσωπικό, που δεν είχε γνώση της κείμενης νομοθεσίας, κατήγγειλε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), δηλαδή το Σωματείο των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ, η οποία αφορά μηχανοδηγούς που είχαν προσληφθεί τον Οκτώβριο του 2021 και η εκπαίδευσή τους έγινε το καλοκαίρι του 2022.

Ειδικότερα, σε μακροσκελή ανάρτησή της στα social media η ΠΕΠΕ αναφέρει τα εξής:

«Σε αιφνιδιαστικό έλεγχο που πραγματοποίησε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, στις 3 Ιανουαρίου, διαπιστώθηκε ότι παρότι οι Ευρωπαϊκές άδειες μηχανοδήγησης του προσωπικού ίσχυαν κανονικά, η Hellenic Train δεν είχε ανανεώσει τα πιστοποιητικά (τύπου Β) 3 μηχανοδηγών που έληγαν στις 31/12/2022 (μηχανοδηγών με εμπειρία από 3- 40 χρόνια εργασίας), μολονότι οι συνάδελφοί μας πληρούσαν όλα τα κριτήρια (επαγγελματική επάρκεια, ιατρικές εξετάσεις, κλπ.), ενώ σε άλλη (4η περίπτωση) δεν είχε ανακοινωθεί στην ΡΑΣ η κτήση πιστοποιητικού νέου μηχανοδηγού, η οποία είχε γνωστοποιηθεί επίσημα στο Σωματείο μας στις 5 Δεκεμβρίου 2022.

Λόγω του αυστηρού κανονιστικού πλαισίου που διέπει το επάγγελμα των μηχανοδηγών, ο Νομοθέτης έχει προβλέψει σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο, αυστηρές κυρώσεις σε περιπτώσεις παραλείψεων των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και αυτές έχουν ενταχθεί στην Κείμενη Νομοθεσία με το άρθρο 29 του Νόμου 3911/2011.

Μόλις διαπιστώθηκαν τα ως άνω αναφερόμενα, το Σωματείο μας, έχοντας ήδη προσβάλει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο την προσπάθεια του Υπουργείου Μεταφορών να υποβαθμίσει τα προσόντα που απαιτούνται για την κτήση Ευρωπαϊκής Άδειας Μηχανοδήγησης, προχώρησε σε διαμαρτυρία προς την Hellenic Train για την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται υποχρεώσεις της εταιρείας, γύρω από την πιστή τήρηση Κανονιστικών Διατάξεων, καθώς οι ανανεώσεις πιστοποιήσεων έμπειρών μηχανοδηγών οφείλουν να γίνονται έγκαιρα και να αποστέλλονται οι πληροφορίες στην Ρυθμιστική Αρχή.

Όπως πληροφορηθήκαμε μετά την διαμαρτυρία μας, η αρμόδια για τις πιστοποιήσεις μηχανοδηγών Δομή που ανήκει πλέον στην Τεχνική Διεύθυνση της Hellenic Train, είναι υποστελεχωμένη, καθώς σε αυτήν εργάζονται μόλις 2 μηχανικοί αντί για 4 εξειδικευμένους συναδέλφους (είτε μηχανικούς, είτε μηχανοδηγούς).

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να γνωστοποιήσουμε τα όσα τραγελαφικά ζήσαμε το περασμένο καλοκαίρι όταν η εκπαίδευση των 74 νέων μηχανοδηγών που προσλήφθηκαν τον Οκτώβρη του 2021, είχε ανατεθεί σε προσωπικό που όχι μόνο δεν γνώριζε την κείμενη Νομοθεσία, αλλά που δεν είχε και καμία εμπειρία γύρω από την απόλυτα εξειδικευμένη διαδικασία, οδηγώντας την στο τέλμα. Εξέλιξη που ανάγκασε το Σωματείο μας να συμφωνήσει με την Hellenic Train για την μεταφορά των καλοκαιρινών αδειών των μηχανοδηγών σε μεταγενέστερες ημερομηνίες για να μην κλείσει ο σιδηρόδρομος, αλλά και να απαιτήσει να επανέλθει το έμπειρο προσωπικό που είχε αδικαιολόγητα απομακρυνθεί και διαχειριζόταν μέχρι το 2021 την διαδικασία αυτή (όπως και έγινε τελικά).

Αντίστοιχα, σε κρίσιμες Διευθύνσεις της Hellenic Train (Λειτουργία) όπου προβλεπόταν και υφίστατο στελέχωση με έμπειρους μηχανοδηγούς, την τελευταία περίοδο έχουν τοποθετηθεί ή προσληφθεί -χωρίς προκήρυξη των θέσεων εργασίας- στελέχη είτε άλλων κλάδων, είτε από την αγορά, που δεν είχαν καμία απολύτως εμπειρία γύρω από την Νομοθεσία που διέπει τους μηχανοδηγούς ή και γνώση της Ελληνικής πραγματικότητας.

Οι πειραματισμοί αυτοί, τα κίνητρα των οποίων πρέπει να αναζητηθούν σε πιέσεις από εξωγενείς παράγοντες που επιβάλουν ενδοεταιρικές αποφάσεις με εργαλείο την Κρατική χρηματοδότηση που λαμβάνει η Hellenic Train για την εκτέλεση των λεγόμενων άγονων γραμμών, έχουν ως αποτέλεσμα να επικρατεί μια άκρως δυσάρεστη κατάσταση που προκαλεί –τουλάχιστον- εκνευρισμό στο προσωπικό που ενώ εργάζεται με αυταπάρνηση, αισθάνεται απροστάτευτο και εκτεθειμένο, ενώ βλέπει και “αλεξιπτωτιστές” να καταλαμβάνουν χωρίς καμία διαδικασία αξιολόγησης, θέσεις που απαιτούν γνώση και εμπειρία, και με απολαβές πολλαπλάσιες από όσα προβλέπει η ισχύουσα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (με παχυλά bonus) και μάλιστα χωρίς καμία οριοθέτηση πραγματικών στόχων που θα βελτιώσουν την εικόνα του Ελληνικού Σιδηροδρόμου.

Οι μηχανοδηγοί απαιτούν να διερευνηθούν σε βάθος τα αίτια για τα όσα έγιναν προχτές και να αποδοθούν οι ευθύνες που αναλογούν στους υπαιτίους, ενώ η εταιρεία οφείλει να πληρώσει τα πρόστιμα που υποβλήθηκαν στο προσωπικό λόγω υπαιτιότητάς της.

Ο νομικός Σύμβουλος του Σωματείου μας προετοιμάζει εξώδικη παρέμβαση για όσα έχουμε διαπιστώσει με τις “έξωθεν” παρεμβάσεις και την προχειρότητα στην καθημερινή λειτουργία, την οποίαν και σκοπεύουμε να δημοσιοποιήσουμε τις επόμενες ημέρες προς αποκατάσταση των πραγματικών γεγονότων, αλλά και προς ανάδειξη των πραγματικών αιτιών τους».

Τα είκοσι… σωτήρια λεπτά καθυστέρησης

Ο Μιχάλης Μπαγιώτης, μηχανοδηγός δρομολογίου του Προαστιακού, ανέφερε σήμερα πως στη θέση της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε μετωπικά με τη μοιραία αμαξοστοιχία με τους 350 επιβάτες, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι εκείνη που χειριζόταν ο ίδιος.

Ειδικότερα, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο μηχανοδηγός τόνισε πως το δρομολόγιό του καθυστέρησε, με αποτέλεσμα να μείνει πίσω από την εμπορική αμαξοστοιχία, η οποία, τελικά, συγκρούστηκε μετωπικά με το Intercity, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα. Ο κος Μπαγιώτης, ο οποίος ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό τη Λάρισα το βράδυ της Τρίτης 1 Μαρτίου, τόνισε, «φύγαμε με 20 λεπτά καθυστέρηση από τη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να είναι μπροστά από εμάς η εμπορική αμαξοστοιχία, με την οποία συνέβη και το δυστύχημα».

«Επειδή ήταν μπροστά αυτή η αμαξοστοιχία, ο σταθμάρχης υπηρεσίας μάς κράτησε στο σταθμό του Λιτόχωρου, με αποτέλεσμα να προπορευτεί αυτή η αμαξοστοιχία», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «εμείς ήμασταν 50 με 55 άτομα». «Προφανώς, αν δεν είχε συμβεί η καθυστέρηση, θα είχαμε εμείς προτεραιότητα, θα ήμασταν στη θέση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ίσως και να προλαβαίναμε, επειδή, λογικά, την αμαξοστοιχία την εμπορική θα την κρατούσε στο προηγούμενο σταθμό, δηλαδή στο Πλατύ. Ίσως να είχε αποφευχθεί και η σύγκρουση», κατέληξε ο μηχανοδηγός.




Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ NEWSBREAK

Ακολουθήστε μας στο Youtube!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι μέρες του σταθμάρχη Λάρισας στην φυλακή: Σαστισμένος, δεν μιλά με κανένα, δεν θέλει...

Σαστισμένος, χαμένος στις σκέψεις του και χωρίς καμία επιθυμία να ακούει ή να μιλά...

Προσοχή την Παρασκευή: Έρχονται ισχυρές βροχές!

Σε εξέλιξη βρίσκεται η κακοκαιρία που έκανε την εμφάνισή της από χθες σε αρκετές...

Τέμπη: «Να ανοίξουν τα κελιά για τους πολιτικούς! – Ξεσπά ο αδερφός της Σοφίας...

Οι ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισαν τη ζωή στην Σοφία...

Εύβοια: Έκλεψαν χρήματα που προορίζονταν για το «Χαμόγελο του Παιδιού»

Ένα κουτί γεμάτο χρήματα, τα οποία προορίζονταν για δωρεά στο «Χαμόγελο του Παιδιού», έβαλε...

Θεσσαλονίκη: Κουκουλοφόροι πίσω από τα ΜΑΤ στην πορεία για τα Τέμπη

Αίσθηση προκάλεσαν ορισμένες φωτογραφίες που είδαν το φως της δημοσιότητας σήμερα από την κινητοποίηση...

Έκθετη ξανά η Κυβέρνηση: Άλλο τηλεδιοίκηση, άλλο πίνακας τοπικού χειρισμού

Παίζουν με τις λέξεις και παίζουν με τη νοημοσύνη του κόσμου οι κυβερνώντες, οι...

Γεωργία Μπίκα: Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκανε παραδεκτή την προσφυγή της για τον ομαδικό βιασμό...

Η Γεωργία Μπίκα είχε δηλώσει απόλυτα αποφασισμένη να εξαντλήσει κάθε νομική οδό, προκειμένου να...

Ο κόσμος βροντοφώναξε μαζικά «ποτέ ξανά» για τα Τέμπη

Οι πορείες αμαυρώθηκαν με επεισόδια σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα

Σάλος με βίντεο που φέρεται να δείχνει «απρόκλητη επίθεση» των ΜΑΤ στην πορεία

Απορίες και αντιδράσεις προκαλεί ένα βίντεο που δημοσίευσε η «Αυγή» και κυκλοφόρησε στα social...

Καμία ασφάλεια: Ξεκόλλησε πόρτα λεωφορείου που έκανε δρομολόγιο!

Τραγική είναι η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο στόλος των λεωφορείων της ΟΣΥ...

ΕΟΔΥ: 70 θάνατοι από covid, 96 διασωληνωμένοι – Μείωση στη θετικότητα και τις εισαγωγές

Στους 70 ανήλθαν οι ασθενείς με κορωνοϊό που έχασαν την ζωή τους την εβδομάδα...

Τέμπη: Είπαν το «τελευταίο αντίο» στον 27χρονο μηχανοδηγό Νίκο Ναλμπάντη

Ένα βαρύ πέπλο πένθους και θλίψης είχε σκεπάσει το Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου...

Έσπασαν το συνοδευτικό αυτοκίνητο της Γεροβασίλη!

Ελαφρά τραυματίσθηκε αστυνομικός της συνοδείας της Όλγας Γεροβασίλη κατά τα επεισόδια στην μεγάλη πορεία...

Ο δήμαρχος Αλίμου ξήλωσε με κομπρεσέρ παράνομη εγκατάσταση από all day bar!

Εξοργισμένος είναι ο δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης με επιχειρηματία ο οποίος θέλησε να φτιάξει...

Ένταση στην πορεία για τα Τέμπη στο Σύνταγμα – Κουκουλοφόροι πέταξαν βόμβες μολότοφ

Με επεισόδια τα οποία προκάλεσαν κουκουλοφόροι αμαυρώθηκε η ειρηνική πορεία που κάνουν στο κέντρο...

Σχολιαστε το αρθρο

Tο newsbreak.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Εκτός ΣΚΑΪ ο Νίκος Μουτσινάς μετά την συγκλονιστική παρέμβαση για τα Τέμπη

Το δυστύχημα στα Τέμπη δεν άφησε ανεπηρέαστο κανέναν πολίτη...

Η Ιωάννα Παλιοσπύρου αποχώρησε από την εκπομπή της Σοφίας Αλιμπέρτη

Η επιστροφή της Σοφίας Αλιμπέρτη στην τηλεόραση είναι γεγονός....

Master Chef: To Twitter ξέσπασε κατά της Πωλίνας

Στο τεστ δημιουργικότητας η Μαρία Μπέη έδωσε το μειονέκτημα...

Ψυχρολουσία: Η Ουκρανία… σαμποτάρει τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις

Μετά την ψυχρολουσία με τα Τεθωρακισμένα Οχήματα Μάχης Marder...

Αγγελική Ηλιάδη: Πήγε ουρλιάζοντας στο σχολείο των γιων της

Ευτυχισμένη μητέρα επειδή μεγαλώνει δύο αγόρια δήλωσε η Αγγελική...

Έφυγε ο εμβληματικός αρχηγός της ΑΕΚ Μίμης Παπαϊωάννου

Στα 81 του χρόνια ο εμβληματικός αρχηγός της ΑΕΚ...

Λάκης Λαζόπουλος: Φεύγει ένα τρένο (Επεισόδιο 12ο)

Ο Λάκης Λαζόπουλος, αποκλειστικά στο newsbreak.gr, κάθε Τετάρτη στις...

Σε κρίσιμη κατάσταση μετά από εγκεφαλικό ο Στηβ Κακέτσης!

Τη μεγαλύτερη μάχη της ζωής του δίνει ο Στηβ...

NEWSROOM