Ευρωπαϊκή Ένωση: Έκτη σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα η Ελλάδα το 2023

Με μέσο όρο 60 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες

Must Read

Μία από τις πρώτες θέσεις στη θλιβερή λίστα των περισσότερων θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα το 2023 στην Ευρωπαϊκή Ένωση καταλαμβάνει η Ελλάδα, με τη χώρα μας να έρχεται έκτη μεταξύ των κρατών της Ε.Ε., όσον αφορά στο τίμημα που πληρώνουμε στο βωμό της ασφάλτου.

Συγκεκριμένα, με 60 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες η Ελλάδα βρίσκεται μόλις μία θέση κάτω από το top-5 μεταξύ των 27 κρατών-μελών της Ε.Ε., στο εξαιρετικά ανησυχητικό ζήτημα των απωλειών ανθρωπίνων ζωών σε θανατηφόρα τροχαία. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι η χώρα μας κατέγραψε μείωση κατά 12% των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων και των θανάτων που επέφεραν αυτά.

Τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. που ξεπερνούν την Ελλάδα είναι η Βουλγαρία με 82 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες, η Ρουμανία με 81 νεκρούς, η Λετονία με 76 νεκρούς, η Κροατία με 71 νεκρούς και η Πορτογαλία με 61 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες. Στον αντίποδα, οι ασφαλέστεροι δρόμοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξακολουθούν να βρίσκονται στη Σουηδία (22 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους) και στη Δανία (27 θάνατοι).

Σε επίπεδο Ε.Ε., οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2023 μειώθηκαν κατά 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, ενώ αυτό αντιπροσωπεύει περίπου 2,360 λιγότερους θανάτους (-10%) σε σύγκριση με το 2019, η πτωτική τάση έχει περιοριστεί σε αρκετά κράτη μέλη.

Το 2018 η Ε.Ε. έθεσε ως στόχο τη μείωση κατά 50% των θανάτων από τροχαία και, για πρώτη φορά, των σοβαρών τραυματισμών, έως το 2030. Παρόλο που αριθμός των θανάτων από αυτοκινητιστικά ατυχήματα έχει μειωθεί ή βαίνει μειούμενος στο Βέλγιο, την Τσεχία, τη Δανία, την Ουγγαρία και την Πολωνία, τα στοιχεία της Κομισιόν δείχνουν ότι τα προβλήματα σε μια σειρά κρατών-μελών, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, παραμένουν.

Οι άνδρες οδηγοί υπεύθυνοι για τρεις στους τέσσερις θανάτους

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ε.Ε., οι άνδρες οδηγοί ευθύνονταν για τρεις στους τέσσερις θανάτους από τροχαία ατυχήματα (77%). Τα άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, καθώς αντιπροσώπευαν το 29% του συνόλου των θανάτων από τροχαία και την ίδια στιγμή αντιπροσωπεύουν συνολικά το 21% του πληθυσμού. Ομοίως, οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών αντιπροσωπεύουν το 12% των θανάτων από τροχαία, αλλά το 7% του πληθυσμού.

Οι οδηγοί και επιβάτες αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν το 45% του συνόλου των θανάτων, ενώ οι πεζοί αντιπροσώπευαν το 18%, οι χρήστες μηχανοκίνητων δίκυκλων (μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα) το 19% και οι ποδηλάτες το 10%. Τα δεδομένα, βέβαια, αλλάζουν σημαντικά ανάλογα με την ηλικία. Για παράδειγμα, μεταξύ των ατόμων ηλικίας 65 ετών και άνω, οι πεζοί αντιπροσωπεύουν το 29% των θανάτων.

  • Δείτε τον πίνακα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Κομισιόν, αναφορικά με τον αριθμό οχημάτων ανά χώρα και ανά πληθυσμό που εμπλέκονται σε θανατηφόρα τροχαία:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. Αν υπήρχαν κυβερνήσεις που σεβόντουσαν τους πολίτες τους, οι θάνατοι από τέτοια αίτια έπρεπε να είναι ΜΗΔΕΝ. Αντιστρόφως τώρα, οι θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων σε κάθε χώρα είναι ένδειξη πόσο εργάζεται η κάθε κυβέρνηση για να ελαττώσει τους θανάτους με σωστά μέσα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This