«Είναι δύσκολη η συζήτηση που κάνουμε σήμερα για τα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θυμάτων και των πληγέντων του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, ενός δυστυχήματος που έχει αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ελληνική κοινωνία, μιας κοινωνίας που δεν μπορεί να πει στα παιδιά της ότι είναι ασφαλή όταν μπαίνουν στο τρένο. Η κοινωνία απαιτεί σοβαρότητα από τον πολιτικό κόσμο και δυο απλές απαντήσεις, πρώτον γιατί φτάσαμε έως εδώ και δεύτερον τι θα κάνουμε για να μη συμβεί ξανά κάτι τέτοιο. Οφείλουμε να ανταποκριθούμε. Η διασπορά ευθυνών, το “όλοι ίδιοι είναι”, “όλοι φταίνε” δείχνει μικρό πολιτικό μέγεθος. Δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο από την κυβέρνηση ΝΔ, οπότε πρέπει να κάνουμε κάτι όλοι για να βρούμε μια λύση σε αυτά τα αδιέξοδα» δήλωσε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, στην ομιλία του επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που περιλαμβάνει τα μέτρα στήριξης των πληγέντων από το δυστύχημα στα Τέμπη στην Ολομέλεια της Βουλής.
«Αν είχαμε ένα νομοσχέδιο μόνο για τα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θυμάτων θα ήταν πολύ καλύτερη, ουσιαστική και με συνθέσεις η συζήτηση. Όμως η κυβέρνηση φέρνει ένα νομοσχέδιο αλαλούμ, μαζεύει διατάξεις πολλών διαφορετικών υπουργείων, το οποίο το εισηγείται ένα αναρμόδιο από άποψη αντικειμένου υπουργείο. Η επιλογή του συγκεκριμένου υπουργείου, όπως αποδείχθηκε από τις τοποθετήσεις στις Επιτροπές του Υπουργού Ανάπτυξης, τη μόνη σκοπιμότητα που εξυπηρετεί είναι να πολλαπλασιάσει την τοξικότητα και τη λάσπη που πετάτε για να καλύψετε τα αδιέξοδά σας» τόνισε ο Σ.Φάμελλος.
Στάθηκε σε συγκεκριμένα άρθρα του νομοσχεδίου που έχουν σοβαρά προβλήματα τα οποία επισημαίνει και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής στην έκθεσή της «Στο άρθρο 30 που προβλέπεται ότι μπορεί να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση χερσαίας ζώνης μαρίνας πριν από την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας χωροθέτησης, κάτι που δεν μπορεί να γίνεται χωρίς την έγκριση των σχετικών περιβαλλοντικών όρων. Στα άρθρα 54-55 για τον καθορισμό αιγιαλού στη Ζώνη Λιμένα Ηγουμενίτσας και για τον χαρακτηρισμό ως νομίμως υφιστάμενων των πάσης φύσεως (και αυθαιρέτων) έργων και υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων έχουμε επισημάνει, το τονίζει και η έκθεση της Βουλής, δε μπορεί αυτό να γίνεται αδιάκριτα και να τακτοποιούνται αυθαίρετα χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το οικοσύστημα και οι περιβαλλοντικές παράμετροι. Δεν γίνονται στο πόδι αυτά τα πράγματα. Το άρθρο 94, είναι απόδειξη της υποκριτικής πράσινης πολιτικής που ασκείτε καθώς δίνετε άλλη μια παράταση στα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας που σχετίζονται άμεσα με τα θέματα βιωσιμότητας πόλεων. Στο άρθρο 110, εισάγετε νέα ρύθμιση για την επέμβαση σε δάση και δασικές εκτάσεις για έργα και εγκαταστάσεις πολιτιστικού χαρακτήρα μετά από αίτημα του Υπουργείου Πολιτισμού, παρακάμπτοντας την υφιστάμενη νομοθεσία».
Ο Σ.Φάμελλος στάθηκε στη συνέχεια στα τέσσερα (4) ερωτήματα που δεν απαντά η κυβέρνηση κουκουλώνοντας τις ευθύνες της για το δυστύχημα των Τεμπών:
- Γιατί η κυβέρνηση και προσωπικά ο κ. Καραμανλής ακύρωσε «εργαλεία» ασφάλειας που ίσχυαν στο σιδηρόδρομο μέχρι το 2019; Συγκεκριμένα ο δεύτερος σταθμάρχης σε κεντρικούς σταθμούς, η επιτροπή δευτεροβάθμιου ελέγχου στην Καρόλου στην Αθήνα, το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα; Για ποιο λόγο έγιναν όλα αυτά από το 2019 και γιατί μειώθηκε και το προσωπικό κατά τουλάχιστον 600 άτομα, από τους 1300 εργαζόμενους στους 700;
- Για ποιο λόγο ο κ. Καραμανλής και ο κύριος Μητσοτάκης δεν άκουσαν τις τοποθετήσεις των βουλευτών, τις παρεμβάσεις των συνδικαλιστών, τα εξώδικα, τις απεργίες, την παραίτηση του προέδρου της επιτροπής ασφάλειας, η οποία έγινε το 2022, που επισήμαναν τα ελλείμματα και τον κίνδυνο ασφάλειας; Και για ποιο λόγο ο κ. Καραμανλής έφτασε να μάς κατηγορεί με θράσος στη Βουλή ότι πρέπει να ντρεπόμαστε γιατί θέτουμε θέματα ασφάλειας, τα οποία και θέταμε με συνέπεια από το 2020;
- Γιατί τα μέτρα που ανακοίνωσε ο κος Γεραπετρίτης μετά την τραγωδία στα Τέμπη, η αραίωση των δρομολογίων, ο περιορισμός της ταχύτητας, η παρέμβαση στον ανάδοχο για επιτάχυνση του έργου της σύμβασης του 2014 (τηλεσήμανση) δεν εφαρμόστηκαν όλα αυτά τα χρόνια από την κυβέρνηση Μητσοτάκη;
- Και τέλος πρέπει να εξηγήσετε στην ελληνική κοινωνία για ποιο λόγο η κυβέρνηση Μητσοτάκη αφαίρεσε από τη σύμβαση με την Hellenic Train υποχρεώσεις επενδύσεων αλλά και την υποχρέωση της Πολιτείας να ολοκληρώσει το σύστημα ασφάλειας που ήταν σε μεγάλο ποσοστό ολοκληρωμένο και πλήρως δρομολογημένο από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Εδώ προκύπτει και θέμα ευθύνης του αρμόδιου Υπουργού. Για ποιο λόγο επίσης ο κ. Καραμανλής αφαίρεσε από τη σύμβαση τη δέσμευση της Hellenic Train να επενδύσει περί τα 600 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση του μεταφορικού έργου για τους πολίτες;
Ο Σ.Φάμελλος τόνισε ότι μπροστά στα αδιέξοδα που δημιούργησε το δυστύχημα στη ΝΔ είχαμε ένα θέατρο του παραλόγου που πολλαπλασιάζει την ένταση στην κοινωνία:
1. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, κ. Οικονόμου, μάς είπε ότι ο Μητσοτάκης δεν ήξερε για τα θέματα ασφάλειας και το σοβαρό έλλειμμα στο σιδηρόδρομο, όπως δεν ήξερε για τα θύματα της πανδημίας και της ΜΕΘ, δεν ήξερε για τις υποκλοπές, δεν ήξερε για τα υπερκέρδη της ενέργειας, τελικά για ποιο λόγο είναι πρωθυπουργός αφού δεν ξέρει τίποτα τελικά;
2. Στη συνέχεια ο κ. Γεραπρίτης προσπάθησε να μάς πείσει ότι οι πιστοποιήσεις, οι λογαριασμοί και τα εντάλματα ενός δημόσιου έργου και ιδιαίτερα της τηλεσήμανσης, δεν αποτελούν δείκτη προόδου του έργου, γιατί αν είναι ψευδείς οι πιστοποιήσεις κάποιοι πρέπει να πάνε στον εισαγγελέα,
3. Και τέλος, όταν αποδείχθηκε από την επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα ότι το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα έχει καταστραφεί και δεν λειτουργεί, στείλατε τον υφυπουργό, κ. Παπαδόπουλο, με τις κάμερες με αποτέλεσμα να επιμένει ότι υπάρχει τηλεδιοίκηση, ενώ οι εργαζόμενοι άμεσα τον διέψευσαν και, αν και εκτέθηκε σε πανελλήνια μετάδοση, δεν έχει παραιτηθεί ακόμα.
Όλα αυτά αποδεικνύουν πόσο ακάλυπτη είναι η κυβέρνηση της ΝΔ. Στην προσπάθειά της να καλύψει τις ελλείψεις και τις ευθύνες της, η ΝΔ επιστρατεύει την τοξικότητα και τη λάσπη. Σε αυτές τις τακτικές δεν θα σας ακολουθήσουμε. Η ελληνική κοινωνία θα έχει μετά την 21 Μαΐου μια προοδευτική κυβέρνηση που της αξίζει».
Δείτε επίσης:
Ετοιμάζουν «κουκούλωμα»; Η κυβέρνηση δίνει ακαταδίωκτο στα μέλη της Επιτροπής που ερευνά τα Τέμπη!