Το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου έχει ήδη αρχίσει και ο καλός καιρός βοηθά τους πολίτες να αποφασίσουν να εγκαταλείψουν το κλεινόν άστυ. Το «σπορ», όμως, της εκδρομής αποδεικνύεται ακριβό για τους περισσότερους. Από τα πιο ακριβά «κομμάτια» μιας εκδρομής με αυτοκίνητο αποδεικνύονται τα διόδια που πρέπει να πληρώσουμε μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας.
Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, το κόστος των διοδίων, ανάλογα με τον προορισμό φυσικά, μπορεί να πλησιάζει επικίνδυνα το κόστος των καυσίμων. Βέβαια, οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, προσφέροντας ένα ασφαλές ταξίδι, αλλά συγχρόνως και πολύ ακριβό για την τσέπη μας.
Όποιος ξεκινήσει από την Αθήνα μαζί με την Αττική Οδό θέλει, χωρίς δεύτερη κουβέντα, 2,8 ευρώ χωρίς καν να έχει φτάσει στην Ελευσίνα. Κάποιος που ταξιδεύει προς τα νοτιότερα άκρα της Πελοποννήσου, π.χ. όπως η Καλαμάτα, εκτός από τα 2,8 ευρώ θα χρειαστεί:
• 2,10 ευρώ στην Ελευσίνα,
• 1,80 στον Ισθμό,
• 2,55 στο Σπαθοβούνι,
• 2,40 στη Νεστάνη,
• 1,95 στη γέφυρα Μάναρη,
• 1,25 στη Βελιγοστή και
• 1,90 στην Καλαμάτα.
Στα 20 με 25 ευρώ η βενζίνη
Το σύνολο όλων αυτών των διοδίων φτάνει το ποσό των 16,75 ευρώ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ένα μέσο αυτοκίνητο απαιτεί περί τα 20 με 25 ευρώ σε βενζίνη για να φτάσει στην Καλαμάτα με κανονική ταχύτητα.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει σε όποιον αποφασίσει να ταξιδέψει οδικώς στην Ηγουμενίτσα, όπου το κόστος εκτοξεύεται στα 44,10 ευρώ. Φυσικά, σε αυτό συμπεριλαμβάνονται και η Αττική Οδός αλλά και το πέρασμα από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, όπου ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο πληρώνει 13,50.
Το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη επίσης δεν είναι φτηνή υπόθεση. Για να ταξιδέψει κάποιος θα χρειαστεί, εκτός από γεμάτο ρεζερβουάρ, να έχει στη διάθεσή του και περίπου 31,05 ευρώ και αντίστροφα, ενώ από την Ελευσίνα, χωρίς την Αττική Οδό, το κόστος φτάνει στα 11,80 ευρώ.