Ήταν σίγουρα το θέμα των ημερών… Τι θα ήθελε ο κάθε ένας από εμάς να αγοράσει στην περιβόητη Black Friday!
Και σε αυτό επένδυσαν όχι μόνο τα πολυκαταστήματα και οι αλυσίδες ηλεκτρονικών (ήταν οι πρώτοι διδάξαντες) αλλά ακόμα και τα… σουβλατζίδικα, βομβαρδίζοντας το καταναλωτικό κοινό με διαφημίσεις. Όμως, φέτος αποδείχθηκε περίτρανα ότι η επιθυμία από την πραγματικότητα απέχει πολύ.
Μπορεί η περιβόητη Black Friday, που ήρθε στη χώρα μας πριν από λίγα χρόνια στο εξωτερικό να είναι η… φθηνότερη μέρα του χρόνου στην κυριολεξία, στη χώρα μας, όμως ,η ξενόφερτη αυτή γιορτή του καταναλωτή σε πολλές περιπτώσεις έγινε «πεδίο δόξης λαμπρόν» για κάποιους, που με παραπλανητικές διαφημίσεις εξαπατούσαν τους ανυποψίαστους και γεμάτους λαχτάρα πελάτες.
Με την πάροδο των ετών οι Έλληνες «πονηρεύτηκαν», άρχισαν να κάνουν έρευνα αγοράς και έτσι φέτος οι Έλληνες «γύρισαν την πλάτη» στις προσφορές και τον βομβαρδισμό του «πάρε κόσμε».
Δείτε επίσης: Φρενίτιδα για την Black Friday! Τι πρέπει να προσέξετε για να μην γίνει η Παρασκευή σας κυριολεκτικά «μαύρη»
Αυτή τη φορά δεν υπήρξαν ουρές καταναλωτών έξω από πολυκαταστήματα και το μόνο που έδειχνε ότι είναι Black Friday, ήταν η ελαφρώς αυξημένη κίνηση στον δρόμο και στα μαγαζιά, σε σχέση, πάντα, με μια συνηθισμένη Παρασκευή.
Για τον λόγο αυτό, ο φετινός τζίρος δεν φαίνεται ότι ξεπερνάει τα 3 δισ. ευρώ που ήταν πέρυσι ο τζίρος, όχι της Black Friday, αλλά της Black Weekend.
Παρότι υπήρχαν καταναλωτές που εξέταζαν δικαίως με καχυποψία τις προσφορές, τελικά εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους, αφού οι καταναλωτικές προσδοκίες τους δεν δικαιώθηκαν.
Η μεγαλύτερη, ωστόσο, μερίδα των πολιτών διαπίστωσε πως οι ευχές τους για μεγάλες εκπτώσεις, όπως γίνεται στο εξωτερικό, έπεσαν στο κενό, αφού το ύψος των προσφορών ήταν πολύ χαμηλό.
Μάλιστα, πολλοί είναι εκείνοι που, καιρό πριν από την Black Friday, είχαν φροντίσει να κάνουν την έρευνα αγοράς, για να διαπιστώσουν σήμερα πως ένα προϊόν με τη σημερινή προσφορά είχε την ίδια τιμή και τον Σεπτέμβριο.
Οι πολίτες, πλέον, γνωρίζουν πως οι τιμές την ημέρα της Black Friday είναι ελάχιστα χαμηλότερες σε σχέση με μια συνηθισμένη ημέρα και αυτό γιατί, η αγορά στην Ελλάδα είναι ρηχή και δεν υπάρχει στοκ, όπως συμβαίνει με την αμερικανική αγορά, όπου η Black Friday είναι σχεδόν εθνική εορτή.
Πέρα από τις σχεδόν μηδαμινές προσφορές, η Black Friday συνέπεσε με την τελευταία ημέρα που οι Έλληνες πολίτες είχαν προθεσμία για να πληρώσουν την τελευταία δόση στην Εφορία, την τρίτη δόση του ΕΝΦΙΑ, τις δόσεις από τις ρυθμίσεις σε Εφορία και ασφαλιστικά ταμεία και, επομένως, ο υποτιθέμενος θεσμός μπήκε στο τέλος της λίστας ή και καθόλου.
Παρόλα αυτά, την πλήρη εικόνα θα δώσουν τα στοιχεία που αναμένεται να παρουσιαστούν τις επόμενες ημέρες.