Athens
12.3 C
Τρίτη, 31/3 00:58

Τα «έσκασαν» για δώρα, οι Έλληνες καταναλωτές στις γιορτές – Στα 3.500.000.000 ο εκτιμώμενος τζίρος

Το χέρι στην τσέπη έβαλαν οι Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι ξόδεψαν περίπου 3,5 δισ. ευρώ για τα δώρα των εορτών κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου 2019.

Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του τα εξής, με βάση τα πρώτα στοιχεία που προκύπτουν από σχετική τηλεφωνική έρευνα του τμήματος Μελετών του ΕΒΕΠ σε επιχειρήσεις λιανικής στην Αττική:

Το 2019, ο τζίρος των εορτών κινήθηκε περίπου στα περυσινά επίπεδα. Όμως, η αγοραστική κίνηση που παρατηρήθηκε στις διάφορες αγορές του Λεκανοπεδίου, ήταν αλλού έντονη και αλλού υποτονική. Πανελλαδικά, με τα καταστήματα να είναι και εφέτος ανοικτά τις τρεις τελευταίες Κυριακές του έτους, εκτιμάται πως ο συνολικός τζίρος του Δεκεμβρίου το 2019, κυμάνθηκε κοντά στα περυσινά 3,5 δισ. ευρώ, αλλά βεβαίως πολύ μακριά από τα 5,4 δισ. ευρώ του 2009.

Η σωρευτική μείωση «υπερδεκαετίας» του τζίρου του Δεκεμβρίου, υπολογίζεται στο -35%, με απώλειες σχεδόν 2 δις ευρώ στις πωλήσεις. Σε ετήσια βάση, τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του 2019, δείχνουν σταθεροποίηση του επιπέδου τζίρου λιανικής, με πρόβλεψη να έχει κλείσει κοντά στα 42 δις ευρώ συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και 36 δισ. εκτός καυσίμων. Οι πρώτες προβολές στοιχείων και οι εκτιμήσεις για το δωδεκάμηνο του 2019 επίσης δείχνουν μία οριακή αύξηση στον συνολικό τζίρο της λιανικής περίπου 1,5% επιβεβαιώνοντας εν μέρει τις προβλέψεις οριακής αύξησης 1,8% της ιδιωτικής κατανάλωσης και της βελτίωσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης κατά περίπου 2 μονάδες.

Δείτε επίσης: «Τρεχάτε ποδαράκια μου» για να μη χαθούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ

Τι αγόρασαν οι καταναλωτές

Επισημαίνεται ότι τα στοιχεία στις επιχειρήσεις της περιφέρειας Αττικής είναι ενδεικτικά, αφού στην Αττική, κατοικεί το 40% των φορολογουμένων, δηλώνεται το 48% του εισοδήματος της χώρας, το 59% του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και το 58% του κύκλου εργασιών στο εμπόριο. Αναμένεται, λοιπόν, φέτος να φανούν το επίπεδο και η ανθεκτικότητα της καταναλωτικής δαπάνης, αφού πέρυσι τα εισοδήματα δεν αυξήθηκαν ανάλογα με τις οικονομικές υποχρεώσεις των νοικοκυριών.

Η πλειονότητα των καταναλωτών, με 8 στους 10, ξεκίνησε τις αγορές το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, την περίοδο 15-24 Δεκεμβρίου και κυρίως μετά την καταβολή του δώρου, ενώ μόνο 2 στους 10 έκαναν τις αγορές της τελευταίας στιγμής έως και την 31η Δεκεμβρίου. Επίσης, η συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών οικογενειών στράφηκε στα φυσικά καταστήματα και το παραδοσιακό εμπόριο, συνδυάζοντας διασκέδαση και αγορές, ενώ στις γιορτές το διαδίκτυο επιλέχθηκε περισσότερο για ιδέες και τιμές.

Είναι γεγονός ότι 6 στους 10 Έλληνες καταναλωτές ήταν προσεκτικοί να μην υπερβούν το διαθέσιμο οικογενειακό προϋπολογισμό και οι 4 στους 10 ήταν διστακτικοί εάν θα κατάφερναν να καλύψουν όλες τις υποχρεώσεις τους. Εντούτοις, η πλειοψηφία των Ελλήνων εστίασε στην εύρεση έξυπνων αγορών για τις οικογενειακές και κοινωνικές τους υποχρεώσεις με αποτέλεσμα να έχουμε αρκετές αλλαγές στις προτιμήσεις και επιλογές των καταναλωτών. Η ένδυση-υπόδηση παραμένει μεν πρώτη προτίμηση, αλλά με μικρότερη ένταση από τις 9 στις 10 αγορές, που ήταν παλαιότερα. Ειδικότερα, η σειρά της καταναλωτικής προτίμησης το 2019 και, κατ’επέκταση, την περίοδο των εορτών στην Αττική δείχνει τα εξής:

  • Οι 7 στους 10 καταναλωτές αγόρασαν είδη ένδυσης – υπόδησης
  • Οι 5 στους 10 αγόρασαν ηλεκτρονικά είδη και αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας
  • Οι 4 στους 10 αγόρασαν καλλυντικά και φαρμακευτικά
  • Οι 3 στους 10 αγόρασαν μπιζού και κοσμήματα
  • Οι 2 στους 10 αγόρασαν ηλεκτρικά είδη και έπιπλα.

Αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων

Αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο στα εμπορικά κέντρα, τα σούπερ μάρκετ, τους χώρους εστίασης, τα κομμωτήρια και τις κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων. Τα στοιχεία του εννεαμήνου του 2019, της ΕΛΣΤΑΤ, δείχνουν μία αύξηση από το αντίστοιχο διάστημα του 2018 κατά 10% σε βιβλία και δώρα, 6% σε έπιπλα και ηλεκτρικά, 2,4% στα καύσιμα, καθώς και 1% στα σούπερ μάρκετ, όμως αντίστοιχα δείχνουν μείωση -6% στο σύνολο της κατηγορίας τρόφιμα-ποτά-καπνικά, -2 % στα φαρμακευτικά-καλλυντικά και -1,5% στην ένδυση-υπόδηση. Αναμένοντας τα τελικά στοιχεία του έτους, σημειώνεται και φέτος η αποδυνάμωση της ζήτησης στην ένδυση-υπόδηση από το 88% το 2018 στο 75% το 2019, που αυτόματα συνεπάγεται μία μείωση του όγκου πωλήσεων 15%. Πάντως την περίοδο των εορτών στην Αττική η μείωση στην ένδυση-υπόδηση εκτιμάται μεσοσταθμικά στο -5%. Παρατηρείται, επίσης, για άλλη μία φορά έντονη μεταφορά τζίρου από τους μικρούς στους μεγαλύτερους του λιανικού εμπορίου, που φαίνεται να υπερβαίνει το 4%.

Σημειώνεται ότι στο 9μηνο τα πολυκαταστήματα έδειχναν μία μείωση -13% και αναμένονται τα επίσημα στοιχεία του τελευταίου τριμήνου για να φανεί πως διαμορφώθηκε αυτή η πτώση. Από τα ενδεικτικά στοιχεία στην Αττική, οι 4 στις 10 επιχειρήσεις κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα, οι 3 στις 10 υψηλότερα και οι 3 στις 10 χαμηλότερα. Εντούτοις, ασφαλή συμπεράσματα θα βγάλουμε όταν έχουμε τα πλήρη και αναλυτικά στοιχεία όλου του 2019 για όλους τους κλάδους του εμπορίου και των υπηρεσιών από ΕΛΣΤΑΤ και ΙΝΕΜΥ.

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ

Tο newsbreak δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Ακολουθήστε μας στο Facebook και μείνετε πάντα ενημερωμένοι!

 

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Κραυγή απελπισίας» από Έλληνα που εγκλωβίστηκε στην Ιταλία και ζει στο δρόμο χωρίς χρήματα και φάρμακα!

Την αγωνία τους εκφράζουν εκατοντάδες Έλληνες πολίτες που παραμένουν εγκλωβισμένοι στην Ιταλία, οι οποίοι καταγγέλλουν ότι η ελληνική κυβέρνηση τους έχει αφήσει στη μοίρα...

Πέταξαν C-27 για τον γιο εφοπλιστή που διέφυγε στην Ικαρία με κορωνοϊό, την στιγμή που άλλοι πεθαίνουν αβοήθητοι

Οργή και ερωτηματικά προκάλεσε η είδηση ότι 25χρονος που επέστρεψε από το Λονδίνο, και παραβίασε τους όρους καραντίνας, ταξίδεψε με δυο φίλους του στο...

Η ατάκα του καθηγητή που έστειλε αδιάβαστη τη Μαρία Σαράφογλου: «Όποιος θέλει αισιοδοξία παίρνει ναρκωτικά»

Τον καθηγητή κλινικής Φαρμακολογίας του ΑΠΘ Δημήτρη Κουβέλα είχε σε τηλεοπτικό παράθυρο χθες η Μαρία Σαράφογλου, στο δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ 1. Η δημοσιογράφος ρώτησε...

Το «βρόμικο» σχέδιο με στόχο το Έθνος

Ο στρατηγός Δημήτρης Μακρής ήταν ένας από τους ήρωες της Εθνικής Παλιγγενεσίας, ο απροσκύνητος κλέφτης του Ζυγού Αιτωλοακαρνανίας! Από τον Σάββα Καλεντερίδη Υπήρξε από τους...

Τι απαντά ο Σπύρος Παπαδόπουλος για την… αμοιβή του στη διαφήμιση του «Μένουμε Σπίτι»

Θέση απέναντι σε όσα έχουν ακουστεί το τελευταίο διάστημα για την αμοιβή που μπορεί να εισέπραξε για την διαφήμιση «Μένουμε Σπίτι», πήρε ο Σπύρος...

Πόσα λεφτά έδωσε ο Νίκος Μαστοράκης στους αναξιοπαθούντες;

Στην ανάρτησή του για τη Μενεγάκη και τους «faux, τσίγκινους σταρ» ο υπερήλιξ σκηνοθέτης έπρεπε να έχει περιλάβει μια φωτογραφία με εκείνον να δίνει...